Thursday, August 03, 2006

Roma de trei ori

Dupa vreo 15 minute in care trebuie sa par interesata autentic (din pacate, este un truc pe care il stapanesc bine, insa spre dezavantajul meu, caci inclinatia asta masochista determina oamenii sa se simta confortabil si guralivi in fata a doua urechi si a unei priviri atat de supuse si dispuse - aparent - sa le primeasca trivialitatile)... dupa vreo 15 minute, spuneam, tipul incepe sa se balbaie nemaigasindu-si neuronul de actionare a dictionarului italian-englez:
"Am 2 ore libere.. am o intalnire de afaceri mai incolo, dar daca vrei..."
Personalitatea mea sarmanta loveste din nou.. Dupa un calcul rapid, in care evaluez posibilitatile de viol, rapire, trafic de carne vie si/sau moarta, rascumparare, in balanta cu orbecaitul de una singura prin Roma, aleg pe jumatate convinsa varianta cu insotitor. In fond... 2 ore nu sunt mare lucru.

Se ofera sa imi duca rucsacul si 5 minute mai tarziu suntem intr-o parcare... de scootere!..hm.. interesant! prima oara cand am mers pe o motocicleta eram sigura ca o sa cad la prima abatere de la verticalitate. Acum am avut insa ocazia sa constat ca micile instrumente ale mortii pe 2 roti sunt mai stabile decat par. Autobuzele in schimb se cam poticneau in claxoane in jurul nostru.

Timp de 2 ore, asa cum imi promisese, m-a plimbat prin toata Roma (turistul japonez din mine a regretat enorm, insa stoic si in tacere ca n-a putut sa faca poze fiecarui colt de istorie, fiecarui bolovan de 2500 de ani, masutelor cochete din mijlocul strazilor pe langa care trec vajaind nelipsitele scootere, fantanilor atat de racoroase la cele 29 de grade din Roma, palmierilor si tiganilor romani responsabili cu divertismentul in marile piete cu turisti). Firea mea de calaret singuratic nu m-a lasat sa ma bucur cum se cade de tot ce am vazut... prima oprire: clasica Fontana di Trevi, care e alba si azurie, impietrita si curgatoare, mare (eram sigura ca e mai mica) si inghesuita intr-o piateta (mi-o imaginam mult mai mare!) plina ochi cu turisti, bisnitari tuciurii si sterpelitori de aceeasi culoare. Italianul erijat in ghid de-o zi, nu ma lasa sa cad prea mult in admiratia titanilor goi pe care curge apa de izvor, ma trage inapoi spre scooter, hai, avem multe de vazut, Roma e mare! (si m-am convins ca are dreptate).


Initial voiam sa editez putin textele astea, insa m-a furat drumul si am inceput sa le las sa curga asa cum le-am scris acum 1 an. More to come... Desi nu e prea palpitant
jurnalul asta de calatorie... tot Calistrat Hogas ramane pe firmament. El macar avea o Pisicuta. Eu.. un italian pe cativa cai putere

3 comments:

  1. ok... mă aşteptam la ceva mai multă acţiune, să vedem ce mai urmează...

    ReplyDelete
  2. pentru mai multa actiune la Roma rugam cititi romanul "ingeri si demoni" de dan brown.
    pentru si mai multa actiune un sidney sheldon, iar daca nu si nu... ia mai lasati blogurile astea fara actiune :))

    ...si daca nu urmeaza nimic?

    ReplyDelete
  3. Ha, ha, ha ! Dan Brown ...
    Da, mi-a placut cum a sarit tipul din elicopter. Mie imi place cum ai povestit. Mi-ai amintit de un drum (cu trenul) de la Florenta la Siena.

    ReplyDelete