Tuesday, August 01, 2006

Roma de doua ori

"Fa caldo, eh?"

N-am reusit niciodata sa fac 'small talk', iar decat sa vorbesc despre vreme, subiectul prin excelenta al inceputurilor de conversatii intre straini sau al pauzelor incomode in discutii, de obicei prefer sa tac. Interpelata direct de vizavi, las balta tapsanul cu maci, ma scutur de norul de bucati de gand care ma coplesise si oftez in sinea mea.. afisez zambetul de urgenta medie.. here goes nothing..

"Awfully sorry, I don't speak Italian", pun eu placa cu accentul meu britanic de Pitar Mos. Individul baiguie ceva in limba lui (da, nu inteleg italiana, am mai zis-o!) dupa care vireaza pe engleza. Acceptabila. Dupa ce am stabilit de comun acord in limba bardului din Stratford ca e cald azi si ca e prima zi in care e asa frumos, tipul imi ignora pauzele si privirile ostentativ infipte in geam si imi comunica zambaret ca il cheama Marco. Mi-a luat cam 2 secunde sa uit (memoria de scurta durata imi joaca feste) dar m-am edificat 4 ore mai tarziu cand mi-a dat cartea lui de vizita.

"Cum te cheama? De unde esti? dar C... e nume italian!" Ii fac in 5 secunde teoria originii limbii romane si am clarificat si aspectul asta. De obicei urmeaza o remarca la adresa accentului meu.. care nu intarzie sa apara. Resemnata in fata evidentului unei discutii cu un strain care pune invariabil aceleasi intrebari, de parca ar fi protocolul standard, explic, cuminte, ca la scoala, ca tot plaiul mioritic e responsabil si pentru engleza mea... uimire pe de o parte, zambet placid pe de alta. Cand aude ca n-am mai fost in Roma e de-a dreptul indignat. Niciodata? Cum e posibil?! Iac-asa, imi zic, felicitand-mi inca o data cu naduf inspiratia de a face o escala de 10 ore in Roma pe drumul spre Geneva. Parca i-as fi spus ca e pentru prima oara cand vad lumina zilei. Se muta langa mine. Stiind ca vorbesc incet, nu ma formalizez prea tare - mai bine, decat sa repet sau sa strig...

2 comments:

  1. "Cum te cheama? De unde esti? dar C... e nume italian!"
    Bănuiesc ca asta a zis în engleză. Şi continuarea? Am pus blogu tau la bookmarks că m-ai facut curios.

    ReplyDelete
  2. Stay tooned for chapter 3 of Zeeny's amazing traveling adventures ;-)

    Coming up, right after the commercials.

    ReplyDelete