Wednesday, June 14, 2006

Critic de duminica

Un prieten ma intreba intr-o vreme cu insistenta de ce citesc. Intrebarea m-a blocat… pana cand mi-am dat seama ca suntem construiti putin altfel… formari diferite.. suflet de cercetator (incep sa am senzatia ca am folosit un oximoron), el nu pricepe de ce eu citesc beletristica si fictiune cu aviditatea cu care un bolnav isi cere injectia cu morfina…. Lui trebuie sa i se explice ce beneficii se obtin, pe termen lung si scurt, ce rezultat are actiunea respectiva si ce reactii provoaca, la randul ei. Nu poti citi pentru ca iti place, nu poti face ceva doar prin prisma senzatiilor de moment, cu atat mai mult cele care nu sunt generate de propriile tale trairi. Trebuie sa existe un motiv intemeiat pentru a-ti pierde vremea cu mintea aiurea prin campiile literaturii, un castig ulterior, eventual ceva mai mult decat informatia necesara pentru a sustine dupa aceea cu succes o discutie de genul „am citit si eu cartea aia… era vorba despre..”.

Ei bine, macar pentru placerea de a monologa pe net despre cate o carte, exista bookblog.

No comments:

Post a Comment