Tuesday, November 08, 2005

Fara nici un scop

Imi place sa zambesc.. larg !...desi se spune ca provoaca riduri (in paranteza fie spus, din cand in cand compensez cu o partida de plans - allegedly destinde ridurile!- eu si perna.. one-on-one) .. In cate o dimineata –rar !- ma trezesc putin mai la viata, si scot capul din punga mea de hartie maron si mai « ciulesc » un ochi de frate (mai) mare in jur.. si ce vad ?!

Vad la banca, in spatele unui ghiseu, o domnisoara semi intepata care cred ca a avut o noapte destul de scurta, luandu-ma dupa cantitatea de kohl cu care isi accentuase fara sa isi dea seama cearcanele.. in timp ce ea imi tasteaza cu constiinciozitate codul numeric, toate datele din buletin, numarul de la pantofi si cel de la cupa de sutien, imi zboara privirea prin spatele ei.. spune-i idee preconceputa, dar vad exact la ce ma asteptam, desi sunt intr-o banca moderna in miez de bucuresti: pe un birou troneaza un sandvis singuratic, langa un crin superb infipt cu tot cu amabalaj intr-un borcan gol de maioneza. autohtona.

Ma intorc la serviciu.. emotia traita la banca ma trimite urgent acolo unde si imparatul se duce singur. La toaleta, rola de hartie era pana acum legata cu sarma.. de-a dreptul penibil. Un ochi estet, insotit de o mana inventiva, a inlocuit insa sarma cu un electrod de sudura.. indoit la amandoua capetele.. ocazie fericita cu care a subtilizat si hartia, lasand doar sulul de carton.. Imi abtin chemarea si ma intorc in birou dupa pachetul de servetele personale. Toaleta, biroul meu si cladirea troneaza si ele, alaturi de banca de mai sus, in mijlocul capitalei.
Iesind din cabinetul numarul 1, unisex, ma desfat cu privelistea unor orhidee rasa comuna (adica din alea muove gasibile peste tot), vreo 6-7 fire, facute ikebana intr-o sticla de plastic taiata pe jumate.

...
Autobuz plin dupa o statie in dreptul unei piete. In fata mea un domn in varsta isi cauta bilet in poseta de dama care ii atarna pe umar...
...
Acum ceva timp eram la un curs pentru civil servants (daca spun functionar public am un sentiment de caragiale pe care nu pot sa mi-l reprim...).. intra in vorba cu mine o doamna proaspat intrata in varsta a ..2-a, sa zicem, aranjata cu grija pana la cel mai mic detaliu.. se ridica sa mai ceara o cafea - cu zaharina!! - si remarcand ca in ciuda temperaturii care pe mine m-a facut sa imi iau manusi, ea este incaltata cu pantofi decoltati si "fara spate".. imi fuge privirea si pe ochiul ciorapilor de lycra.. si el dat bir cu fugitii in sus, pe pulpa, in zone mai calde probabil...


si zambetul meu, rostogolit toata ziua prin zapezile vremurilor noastre, se transforma pana seara intr-un hohot de ras sanatos... care ingrasa ;-)

15 comments:

  1. Dom'ne, rasul e bun. Rasul pe seama celorlalti e excelent :)

    Dar problema e mai profunda decat lasi tu sa se inteleaga. N-am evoluat pana acum ca sa ne extaziem, ca oile, in fata unor buruieni. Vrei ceva decorativ? O friptura in sange si o bere. :)

    Ce ziceai de cupa de sutien? :D

    ReplyDelete
  2. Felicitari.
    Este scris superb....nu degeaba se spune despre voi ca aveti talent artistic si bun gust.
    Nu comentez nimic altceva pentru ca as strica tot farmecul postarii.

    ReplyDelete
  3. dieies - multumex ;) dar.. "voi"? noi functionarii publici? noi oamenii care se duc la baie? sau e pluralul seniorial? voi, Zeeny a 2-a... ?

    painkiller - in materie de inspiratie prefer un pahar de vin in sange (..le meu) si ceva in fata caruia sa ma extaziez. chiar si o buruiana will do.

    si cu ce ar fi friptura mai decorativa decat gazonul? (read: tu mai breaz ca oaia?) :P

    ReplyDelete
  4. Voi librele if you know what I mean ;)

    ReplyDelete
  5. O friptura nu creste pe toate drumurile. Sau in intersectiile cu pekinezi :)

    In plus, eu ma tund cand vreau io.

    ReplyDelete
  6. da, argumentul cu tunsul m-a redus la tacere. i stand rebuked. desi i assume ca de fapt te tunzi cand nu mai reflecta lumina... :P .. tot nu e o alegere, ci o necesitate.


    ah.. da, noi, librele :)) .. sa nu generalizam. cunosc libre la fel de expresive ca o cizma

    ReplyDelete
  7. Pai si lumina o aprind tot cand vreau io :D

    ReplyDelete
  8. wow.. controleaza soarele... O_O

    ReplyDelete
  9. Departe de mine gandul generalizarii, dar genialitatea (stiu ca e pompos termenul dar nu am gasit altul acum) postarii tale m-a determiant sa fac aceasta afirmatie.
    Practic mi s-au confirmat studiile indelungate :P si nu am putut sa nu rostesc cu voce tare acest lucru.
    Da....imi place sa-mi fac temele....si ma detasez in momentul acesta de tot ce inseamna scoala :)

    ReplyDelete
  10. Deja ne departam prea mult de friptura :)

    ReplyDelete
  11. fiecare cu ce-l face fericit.. :))

    a, si, D? ce campi bati acolo cu scoala si temele? :))

    ReplyDelete
  12. Nu bat nici un camp.
    E un secret ce vreau sa spun :P

    nais sait PK

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. Thanks for the powerful images :) For those very short moments while reading your lines you succeeded to open up a very VISUAL window inside your world, describing things which annoy you while offering comic relief and describing things which amuse you while making observations which made me think...

    ReplyDelete